Pagina de start a forumului www.snookerforum.ro
Autentificare Înregistrare FAQ Membri Căutare Pagina de start a forumului www.snookerforum.ro Snooker Live Stream

Intrebari despre reguli
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului www.snookerforum.ro » Întrebări despre snooker
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cristi
Addicted to snooker


Data înscrierii: 25/Ian/2010
Mesaje: 546
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 8:53    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Eu zic ca se va da "foul and miss" si ti se va cere refacerea pozitiei pana in momentul cand tu vei fi in situatia de a avea nevoie de snooker, sau pana cand vei iesi din situatie fara fault.

Daca in schimb tu ai nevoie de snooker si executi o astfel de lovitura, se va da evident doar fault...dar vei pierde puncte si vei avea nevoie de inca un snooker. Deci eu nu vad care e scaparea din regulament...



_________________
Laureat al Premiului Oscue - Masters 2013, Players Championship 2019
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui Cristi Trimite mesaj privat
CosminCtin
Addicted to snooker


Data înscrierii: 15/Feb/2008
Mesaje: 550
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 10:56    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Din cate am inteles: Jucatorul A se afla in snooker la bila albastra, 27 de puncte pe masa, trebuie sa atinga bila galbena, diferenta este de 31 de puncte ptr jucatorul B ... si executa o lovitura ''tactica'' cum zici tu => eu nu vad nici un avantaj, diferenta se mareste iar jucatorul B poate sa-i faca alt snooker din acea pozitie.

Sau te referi la cazul invers? in situatia asta e doar fault si atat, iar punctajul devine egal intre cei doi.



_________________
Laureat al Premiului Oscue - World Open 2010, Shanghai Masters 2011, World Grand Prix 2015
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui CosminCtin Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 11:40    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Nu Cosmin. Jucatorul A se afla in snooker. Jucatorul A are un avans de 31 de puncte. Daca incearca sa ating bila galbena, risca sa nu o atinga si sa lase si pozitie, sau si mai rau, freeball, sau chiar sa dea in negru, roz, etc si sa dea mai mult de 4 puncte.

Dar daca trimite alba lipita de manta inferioara, nu se expune la nici un risc. Da 4 puncte, dar scapa de situatia delicata. Cand ajung acasa incerc sa fac si o poza...


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
MihaiMese
Moderator


Data înscrierii: 02/Apr/2009
Mesaje: 761
Locație: București

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 11:41    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

RVI a scris:
Sa va prezint acum o alta situatie, asemanatoare...

S-a ajuns la bila galbena. toate coloratele sunt pe puncte, exceptie bila galbena, care este pe manta superioara. Sunt in snooker in spatele bilei albastre. Diferenta de puncte este de 31, cu 27 disponibile pe masa.

In mod normal, ar trebui sa incerc sa ating bila galbena, dar aici regulamentul are o scapare. Eu pot juca un "push" , ca la biliard. Adica sa imping bila alba pe manta inferioara, lipita, astfel incat sa nu fie snooker, dar sa fie un "safe" bun. Adversarul poate sa loveasca de acolo, sau sa ma lase pe mine, oricum e bine ca nu sunt in snooker, si nu am deblocat aiurea bila galbena. Cred ca sunt destui jucatori care vad avantajul unei asemenea lovituri.


Eu dacă aș fi adversarul tău într-o astfel de situație m-aș bucura. Deci am nevoie de un snooker și-mi oferi cele 4 puncte fără prea mare efort din partea mea. În plus, lași bila albă într-o poziție relativ dificilă. Decizia mea: continui de unde ai rămas, șansele de a scoate bila galbenă la joc crescând simțitor.

Consider că ai ieșit în felul acesta din situația delicată, cum spui, dar ai intrat într-alta. În plus, ai pus singur presiune pe tine, aducându-mă înapoi în joc, cu șanse de a-l câștiga. Din punct de vedere psihologic, pe mine m-ar motiva o astfel de mișcare, să văd că adversarul nu are încredere în ieșirile din snooker și preferă alternative neortodoxe.



_________________
"Snooker is a game of simple shots played to perfection." - Joe Davis
Laureat al Premiului Oscue - Masters 2012
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui MihaiMese Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 12:04    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Uite ca am facut si o poza mai rudimentara ( alb si rosu sunt mazgalite in paint... Very Happy)

Jucatorul aflat la masa, in snooker, are 39 de pct in fata.



Presupuneti si voi ca rosia e lipita acolo, iar alba lipita de albastra, sa nu am o iesire cu o manta.
E un snooker dificil, si sincer eu as prefera sa duc bila alb pe manta inferioara (X marks the spot), decat sa las freeball sau pozitie. De unde e X-ul nu risc nimic dup-aia daca lovesc. Duc rosia safe departe de neagra, nu e nici o problema.

Si sunt snookere si mult mai dificile... Asta a fost un exemplu care mi-a venit mai repede in cap.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
Cristi
Addicted to snooker


Data înscrierii: 25/Ian/2010
Mesaje: 546
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 14:51    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Acum am priceput ce zici...pai si in exemplul tau jucatorul aflat in scaun are nevoie de snooker...crezi ca nu e multumit cu faptul ca obtine punctele si poate spera la castigarea frame-ului? mai ales ca snookerul nu este unul imposibil...Este o tactica cred care se poate aplica la un nivel mai slab al jucatorilor, in sensul ca cel care vine la masa are sanse mici ca sa execute o lovitura de siguranta buna.



_________________
Laureat al Premiului Oscue - Masters 2013, Players Championship 2019
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui Cristi Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 15:09    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Nu conteaza asta. Daca nu poti sa executi, lasi tot adversarul.

Dar chiar si la nivel inalt, exista snookere dificile, situatii in care daca incerci sa atingi bila "on", risti freeball sau fault mai mare. Tin minte foarte bine cum a perdut Murphy un joc asa contra lui Maguire...


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
CosminCtin
Addicted to snooker


Data înscrierii: 15/Feb/2008
Mesaje: 550
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2012, 16:25    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Sau risti sa-ti iei niste fluieraturi daca faci anti-joc Smile)). Acum depinde cati spectatori sunt la meciul repectiv Very Happy .... lasand gluma la o parte , sincer nu cred ca un jucator profesionist (mai ales sa fie meciul televizat) va incerca o lovitura ''tactica'' de genul si in plus la nivelul lor cred ca pot gasi orice bila ''on'', indiferent cat de greu este snookerul in care se afla jucatorul respectiv.



_________________
Laureat al Premiului Oscue - World Open 2010, Shanghai Masters 2011, World Grand Prix 2015
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui CosminCtin Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012, 6:33    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Important era daca e voie sau nu. Am interpretat bine regulamentul?
O lovitura de siguranta nu mi se pare niciodata ceva rusinos.
Anti-joc in snooker inseamna strategie. Asta e numele jocului si trebuie tratat ca atare.

Dar ai si tu dreptate, Cosmin. Nu o sa faca Judd Trump (nr. 1 in clasament) asa ceva contra vreunui amator.
Dar daca e un meci echilibrat, un jucator mai experimentat ar putea oricand folosi acest "truc". Chiar exista snookere foarte dificile, din care poti da mai mult de 4 puncte (un freeball fiind cea mai rea varianta). Si daca regulamentul permite o lovitura de siguranta.... de ce nu?


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
Marius



Data înscrierii: 04/Iun/2010
Mesaje: 1

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012, 13:50    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Referitor la ce spune RVI:

In regulament: Sectiunea 3, pct. 14 (Fault and a Miss), paragraful (b):

"If the striker, in making a stroke, fails to first hit a ball on when there is a clear path in a stright line from the cue-ball to any part of any ball that is or could be on, the referee shall call FAULT AND A MISS, unless:

(i) any player needed penalty points before, or as a result of, the stroke being played;
(ii) before or after the stroke, the points available on the table are equal to the points difference excluding the value of the re-spotted black;
and the referee is satisfied that the miss was not intentional"

Deoarece este o situatie categoric intentionata de a nu ataca bila on (bila galbena), arbitrul va anunta "FAULT AND A MISS".


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui Marius Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012, 13:57    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

De asta am mai discutat aici, cred. E o situatie extrem de specifica.
Si anume: "when there is a clear path in a stright line from the cue-ball to any part of any ball that is or could be on".

Nu e cazul nostru, deoarece jucatorul se afla in snooker la bila de joc.

Sunt enumerate cateva situatii specifice acolo, dupa care spune asta:
"All other misses will be called at the discretion of the referee, unless, before or after the stroke, the points available on the table are equal to the points difference excluding the value of the re-spotted black."

Deci, in situatia asta exacta (egalitatea de puncte) arbitrul nu poate spune "MISS", conform regulamentului. Spun "conform regulamentului", pentru ca pana la urma el poate spune ce vrea, poate sa spuna MISS si cand ma ridic din scaun sa execut lovitura, inainte sa ajung la masa, dar aia ar insemna sa faca o greseala....


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
Cristi
Addicted to snooker


Data înscrierii: 25/Ian/2010
Mesaje: 546
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012, 14:58    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Un jucator care are nevoie de snooker (de punctele aferente unui fault) pt a putea macar spera la o victorie, nu cred ca va fi atat de dezavantajat si descumpanit de o astfel de lovitura...Numai cand te gandesti ca ti se mai acorda o sansa de a intra in meci, este ok...



_________________
Laureat al Premiului Oscue - Masters 2013, Players Championship 2019
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui Cristi Trimite mesaj privat
RVI
Addicted to snooker


Data înscrierii: 13/Feb/2011
Mesaje: 337

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012, 18:52    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Nu asta ma intereseaza. Nu are de ce el sa fie atat de descumpanit.
E o situatie in care eu as putea sa imi micsorez riscurile, deci sa am un avantaj. Ceva ce nu exista in vechiul regulament , ce poate oferi o scapare usoara din snookere dificile in anumite situatii.
Ma interesa doar parerea unui arbitru.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui RVI Trimite mesaj privat
skorpyo
Addicted to snooker


Data înscrierii: 20/Mar/2011
Mesaje: 613
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 6 Dec 2013, 22:26    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Am și eu o nelămurire pentru cine a văzut faza din frame-ul decisiv al sfertului de aseară dintre Selby și Hawkins și mă poate ajuta, pentru că în regulament eu unul nu am găsit Confused
Este vorba de poziția de free-ball de care a beneficiat Barry în urma faultului lui Mark la bila verde, care se afla aproape de buzunarul superior stang. În tentativa lui Selby de a gasi bila verde cu trei mante (cea laterala dreaptă, superioară și lateral stangă) trece razant cu alba pe lângă bila obiect și pe lângă bila albastră și lasă alba pe "diagonala mesei" în spatelei bilei albastre, fault cu free-ball pentru adversar.

Barry venea la masă având nevoie de două snookere pentru a egala (sper să nu mă înșel) !

Acum vă întreb : Ce opțiuni avea în acel moment Barry, îl putea pune pe Selby să joace din nou la bila verde,din noua poziție și primii cele 4 puncte aferente unui fault ? Să ceară repetarea lovituri nu cred că se putea datorită punctelor deficit, nu ?



_________________
Enjoy the moment Wink
Laureat al Premiului Oscue - International Championship 2014, World Grand Prix 2019
Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui skorpyo Trimite mesaj privat
Adi4Ebbo
Addicted to snooker


Data înscrierii: 25/Sep/2010
Mesaje: 1194
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 6 Dec 2013, 23:01    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Nu sunt eu mare specialist , dar Hawkins avea doar 2 posibilitati.

1.Sa-l oblige pe Selby sa joace din pozitia ramasa (cele 4 puncte in urma faultului ii ramaneau)

2.Sa joace el din pozitia aia nominalizand o bila (lucru pe care a ales sa-l faca).

Daca ma intrebi pe mine, eu as fi jucat bila neagra care era mai aproape de buzunar .


Sus
Vezi profilul utilizatorului Caută toate mesajele lui Adi4Ebbo Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului www.snookerforum.ro » Întrebări despre snooker Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
Pagina 13 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001- 2004 phpBB Group
Designed for Trushkin.net | Styles Database
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community